zondag 11 januari 2009

Ding 1 Oefening 1

Ik kies voor de "safeste" weg en dus blogger.com . De blog is zo gemaakt en op zich werkt het programma heel makkelijk. Mijn eerste berichtje werd niet gepubliceerd, dus wat ik daar precies fout gedaan heb? Nu lukt het wel. Wel heb ik geprobeerd de kleur van een balk te veranderen, maar dat heb ik nog niet in mijn weblog gezien. Toch vergeten iets te bevestigen? Ik zie dat Fryskelan een prachtige foto over de breedte van het scherm heeft. Hoe heeft zij dit voor elkaar gekregen, want dat wil ik ook!

Een tekstje maken lukt nu wel, zelfs met een foto er bij. Maar hoe kom ik bij de blogs van de anderen en hoe weten die dat ik deze blog heb aangemaakt? Kortom hoe het precies werkt in de interactie heb ik nog niet helder. Ik ga er maar vanuit dat dit bericht voor de coaches te lezen is. Ik kan nog niet inschatten hoeveel betekenis dit kan hebben voor de bibliotheek, omdat ik eerst het interactieve nog wat moet ervaren. Maar dat zal vast komen

2 opmerkingen:

  1. Vanaf de 23 dingen site onder het tabblad blogs kun je naar de andere weblogs surfen (als ze er tenminste in gezet worden door de coaches :)).
    Over kleuren gesproken: ik vin d de datum boven het bericht erg onduidelijk door de kleur. Je bent al flink aan het stoeien geweest met de instellingen: het lukt je vast wel om die kleur te wijzigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Cécile,

    ik heb net je weblog bekeken. Misschien moeten wij ook maar eens in Noorwegen wandelen.
    Voorlopig kuier ik maar door Web 2.0
    Moet allemaal nog wel wennen, maar reacties zijn altijd leuk, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen