zondag 25 januari 2009

Ding 4 RSS Feeds

Gister en vandaag (wat duurt een uur toch kort) gewerkt aan ding 4. Een account genomen op netvibes en de instructiefilmpjes bekeken. Doordat mijn dochter enthousiast aan het pianspelen was, moesten de oortelefoontjes erbij om het geluid goed te verstaan. De filmpjes waren erg duidelijk en het lukte prima om de feeds van diverse sites toe te voegen. Ik vond het nu wel wat een rommeltje worden op mijn netvibespagina en heb diverse tabbladen aangemaakt en daar de diverse feeds over verdeeld. Een tab is zo gemaakt, en je versleept heel eenvoudig een bericht naar je nieuwe tab. Ook de verspreiding over het scherm heb ik zo gemaakt dat ik in één oog opslag kan zien om welke feeds het gaat. En nu nog zorgen dat ik het ook echt ga volgen. Morgen op het werk dus ook echt de boel "open zetten". Ik zag dat letterfretter ook ding 4 al heeft gedaan en het scheelt enorm veel tijd dat je niet alle weblogs bij af hoeft. Alleen: ik zie dat sommigen zich als volger hebben aangemeld(?) bij de sites van anderen. Is dit nodig als je ook RSS feeds hebt? Ik heb hier nog geen actie in ondernomen. Ook ben ik nog aan het puzzelen hoe ik een foto in mijn profiel krijg. Ik had een leuk plaatje van een schuit gevonden en heb de url gekopieerd in mijn profiel, dan opslaan, maar nee hoor geen plaatje en bij opnieuw bekijken is de URL ook niet meer in mijn profiel te vinden. Wie heeft een tip voor me?

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij is RSS-feeds en volgen dubbelop. Binnenkort komt er op onze 23 dingensite een knop waarmee je in een keer RSS-fees op de weblogs van al je collega's kunt nemen.
    Wat betreft die foto: misschien moet je hem eerst opslaan op je computer en dan uploaden. Het profiel bij Blogger bedoel je toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cécile,
    Als je de foto eerst opslaat (bijvoorbeeld op je buroblad) dan kun je hem snel weer terugpakken als je hem in je profiel, via foto toevoegen, wilt plaatsen. Ik hoop dat je me snapt, als het abracadabra is hoor ik het wel. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen