maandag 27 april 2009

Ding 13 Online kantoortoepassingen

Dit ding was al enigzins bekend. Het instructiefilmpje in plain English wilde niet opstarten, dus maar even een aantal andere artikelen bekeken. Ik had al een Gmailaccount en het document aanmaken in Google docs ging vervolgens snel. Akke en ik willen allebei meer gaan doen met displayen in de bibliotheek. Ik heb het document dan ook met haar gedeeld. Wat tekst erin gezet, een paar foto's en een link naar een verslag van een "retailreisje"voor bibliotheekmensen op internet. Nu maar hopen dat Boeketje het mailtje snel ziet. Wat ik voor document op internet zou moeten zetten weet ik niet en heb ik maar nagelaten; ik heb het voorbeeld wel bekeken. Hoe vinden anderen zo'n document? Krijg je het tezien in Google? Even bij collega's gekeken of ik daar iets wijzer werd maar ik zag geen links naar een document op het web. Vervolgens Zoho bekeken. Inderdaad is deze toepassing veel uitgebreider dan Google docs. Mij iets te veel van het goede. Ik heb geprobeerd een link toe te voegen in een document van iemand. Dat lukte op zich wel, maar ik kon er niet op door klikken. Maar weer weggehaald dus. Ik vind dat deze toepassing zeker mogelijkheden heeft voor de bibliotheek: om met collega's samen te werken aan een project of een activiteit.

1 opmerking:

  1. Google docs is volgens mij inderdaad het mest geschikt om samen aan een document te werken. Ik heb het zelf ook gebruikt voor een downloadbaar document vanaf een van mijn websites. Het is een document met verbeteringen en aanvullingen op mijn boek. Daarvoor vond ik die publiceerfunctie dus wel heel handig. Het is te zien op mijn website stellingwerf-lafleur

    BeantwoordenVerwijderen