zondag 3 mei 2009

ding 14 Instant messaging: blabla of uhuh

Ik heb nog weinig ervaring met chatten. De kinderen zijn nog niet uit huis, dus daar ligt ook geen noodzaak en chatten met iemand die zich in huis bevindt (zoals de kids doen) is me toch echt een stap te ver. Laatst was onze oudste een week in Boedapest en toen was het best handig. Ze vond het reuze spannend en zo konden we wat coachen op afstand. Heel geschikt want telefoneren wordt dan gauw weer te emotioneel.
Ik heb wat rond geneusd op de LibsuccessWiki maar kon niet echt een toepassing vinden die ik nou eens zou willen uitproberen. Wat betreft de chat voor bibliotheekgenruik: de Al@dinchat is op zich natuurlijk hartstikke leuk. Ik weet niet hoeveel gebruik er momenteel van wordt gemaakt, maar de donderdag voor de meivakantie had witte schaapjes toch behoorlijk wat serieuze vragen.
Bij diverse collega's zag ik de chatknop in het blog en ook ik probeer die chatknop op mijn blog te krijgen. Met Google talks lukte dit niet. Via de chat in Gmail heb ik een berichtje naar het kerstavondkind gestuurd of zij me kan helpen. Wat ik uit andere blogs lees is dat er nog al wat voor nodig is om daadwerkelijk te chatten met elkaar:om tegelijk online te zijn. Ik ben benieuwd of het me nog gaat lukken. Voor tips houd ik me aanbevolen!!
....En reeds dezelfde dag raakte ik aan de chat(hoe zeg je zoiets?) met Wilma en die was zo lief een handleiding te mailen. Als het goed is vinden jullie onderaan mijn blog een chatknop. Vanavond al even mee geexperimenteerd en zowaar ook op deze manier weer contact gelegd met kerstavondkind.

1 opmerking:

  1. Je Google talk venster zit netjes in je blog, maar het is inderdaad een toer om elkaar online te treffen. Wij hebben ook niet zo de gewoonte om meteen als we op de computer gaan de chat aan te zetten (zoals jongeren automatisch wel doen).

    BeantwoordenVerwijderen