maandag 20 februari 2012

Ding 25 Screencasting

Wat een handige toepassing. Het instructiefilmpje bij Jing was helder en ik ben direct aan de slag gegaan met het maken van een video over de attenderingsservice. In eerste instantie heb ik het opgeslagen op mijn eigen laptop. Ik kon het bestand toen niet openen en heb vervolgens Adobe player moeten installeren. Laptop opnieuw opstarten en ja hoor daar was ie. Het geluid was voortreffelijk, alleen keek ik tegen een zwart scherm aan. Ik had geen goede selectie gemaakt van wat ik wilde laten zien. Helaas... in de herkansing dus. Dat liep beter, ik zag nu ook aan de kleur van het scherm dat de selectie juist was. Deze keer gekozen voor het uploaden van de video. Dat nam behoorlijk wat tijd in beslag; veel meer als het opnemen wat zomaar klaar is. Wil je weten hoe de attenderingsservice werkt, klik dan hier http://screencast.com/t/WJgbzw4Dy .Wel eerst even lid worden van de bibliotheek !

1 opmerking:

  1. Prima gelukt, deze screencast. We krijgen langzamerhand een hele selectie aan instructies van allerlei digitale mogelijkheden in en om de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen