maandag 20 februari 2012

Ding 26 Privacy en veiligheid

Interessant filmpje van Tros Radar over privacy op internet. Het bevestigt maar weer mijn aarzeling om een facebook account aan te maken. Het brengt me er ook toe om met zoon en dochter eens even naar hun privacyinstellingen te kijken bij Facebook(ja, mam we zijn wel voorzichtig..)Het feit dat Facebook mee kan kijken naar de websites die jij bezoekt als je Facebook laat openstaan, vond ik onaangenaam verrassend.
Bij het intypen van mijn naam op Google bleken er 928 hits te komen. Gelukkig ben ik geen gespreksonderwerp op fora(voor zover ik kan zien), maar iedereen kan nog steeds lezen met welke tijd ik de eindstreep haalde toen ik in 2008 de 5 km van de Merenloop liep. Ook wordt mijn naam genoemd bij allerlei zoekacties die volslagen onbekenden doen naar een naam. Opvallend is dat de vermelding van mijn naam op de SBMF website er niet uitkomt; iets wat ik eigenlijk wel verwacht had. Ik heb mij voorgenomen wat actiever te worden op Linkedin. Ooit heb ik mijn profiel er vrij beknopt opgezet en nooit naar instellingen gekeken. Ik heb nu een aantal dingen aangepast, zodat Linkedin mij niet van alles kan sturen en ook niet van alles van mij laat zien. Maar het vergt best wat zoekwerk en of ik nu werkelijk alle privacyinstellingen heb bekeken, vraag ik mij af. Iets om in de gaten te houden dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten