vrijdag 8 mei 2009

Ding 17 web 2.0 toepassing naar keuze


Terwijl het filmpje naar you tube wordt opgeladen, alvast wat rond geneusd op de overzichtsites met web 2.0 toepassingen.Vooral http://www.go2web20.net/ vond ik erg overzichtelijk en aansprekend met die logootjes. Geklikt op "alle tags" en daar vond ik al snel een aantal sites rond mindmap. Mindmappen is een hulpmiddel om rond een onderwerp, bv een project te brainstormen en allerlei aspecten op papier te zetten dmv een boomstructuur. Je kunt er foto's aan hangen, links en documenten. Ik heb al eerder naar dergelijke software gespeurd en niks geschikts gevonden, dus hier werd ik echt blij van. Het programma http://mind42.com overzichtelijk en handig in gebruik. Je kunt ook anderen uitnodigen om aan de mindmap mee te doen. Een heel handige management tool dus. Voor bibliotheektoepassingen sprong er verder niet direct een uit. Deze overzichtenlinks ga ik zeker even favorieten , zodat op het moment dat ik ergens naar op zoek ben, ik daar kan rondsnuffelen.
NB ik ben even kwijt hoe ik de links netjes erin moet zetten. Was het niet in Html werken en de naam van de site er dan voor zetten? Het lukte niet op die manier..Wie helpt me even?

2 opmerkingen:

  1. De link in de blogpost plaatsen lukt het gemakkelijkst door eerst de naam van de site in de tekst te typen, die te selecteren en dan op het teken voor link toevoegen te klikken. Je moet hierbij juist niet in html werken, want dan wordt het veel te ingewikkeld. Dan moet je zelf html code verzinnen.
    De links zoals ze er nu in staan is ook wel goed. Je kunt nu meteen de hele URL zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je antwoord. Ik heb het opnieuw geprobeerd maar krijg het nniet voor elkaar. Hij linkt dan niet zo goed door. Ik houd het maar bi jde link met de volledige URL

    BeantwoordenVerwijderen