donderdag 21 mei 2009

Ding 23 Terugblik 23 dingen

De eindstreep gehaald! Het was een leerzame reis door een wereld met heel veel nieuwe dingen. Het dreef me soms tot wanhoop, als het niet lukte, maar soms was het ook verrassend leuk en ging het als een trein. Ik vond het leuk om een blog te maken en te onderhouden, de wiki's, de google documents, het gebruiken van youtube. Ook de librarything...eigenlijk best veel dus. Met Flickr en het foto bewerken heb ik niet zulke goede ervaringen, maar vandaag heb ik me er weer eens aan gewaagd en het is toch gelukt.
In het begin was ik er teveel mee bezig: alles lezen, alles willen doen. Dat ging niet echt goed. Dus wat gas terug en toen liep het beter. Het lezen van alle blogberichten deed ik regelmatig maar fanatiek overal op reageren viel tegen en ben ik ook niet zo geneigd te doen. Maar al doende leert men! Ik wil proberen het allemaal een beetje bij te houden en door te gaan met spelend leren. Want het is een kwestie van doen! Nu het nog zien te vertalen en toe te passen voor de bibliotheek. Het is heel goed dat de projectgroep digitale bibliotheek gelijk dingen gaat oppakken en met beleidsvoorstellen komt. En er zijn nu heel wat mensen die van de materie weten en ermee aan de slag willen. In het jaarplan voor 2010 zullen we ons zeker een aantal 2.0 zaken voornemen om te doen! En wat nu al kan, gaan we nu natuurlijk al doen

1 opmerking:

  1. Gefeliceerd met het behalen van de eindstreep. Deze fotobewerking is heel goed gelukt. Als projectgroep is het inderdaad de bedoeling voorstellen te doen voor de concrete uitvoering van een aantal dingen.

    BeantwoordenVerwijderen