vrijdag 8 mei 2009

Ding 18 Library thing

Leuke toepassing. Het eerste de beste boek wat ik toe wilde voegde: de eenzaamheid van de priemgetallen werd echter niet gevonden. Toen ik het handmatig toevoegde bleek het toch in veel meer boekenkasten te staan. Een aantal boeken was echt niet te vinden en heb ik zelf toegevoegd. Afbeelding van internet plukken en zie daar, weer een. Direct ook maar een recensie geschreven over een door mij toegevoegd boek, nl het kookboek "vier de seizoenen". Het Friese boek Kinst net sliepe, lytse bear was niet te vinden, dus ook die zelf ingebracht. Mijn verzameling boeken is deels vrij algemeen, maar een aantal boeken worden niet of maar door een beperkt aantal mensen gedeeld. De site geeft ook aanraders en dat vind ik erg leuk. Te bekijken op je mobieltje als je in de bibliotheek rondstruint! Dit is een site waar we zeker wat mee kunnen. Ik kan niet overzien in hoeverre dit toevoegingen aan de catalogus kan geven. Het lijkt me wel erg leuk om digitale leesclubjes te linken aan onze website en ook voor de meer traditioneke leesclubs is dit een extra toevoeging. De bibliotheek kan ze op weg helpen en informatie bij boektitels geven.
Tot slot nog de widget geplaatst. Uit wat ik her en der op de blogs gelezen heb zou dit niet zo makkelijk zijn. Maar het was zomaar gepiept, yes!

1 opmerking:

  1. Het idee om met Librarything iets te doen voor de leesclubs is ook door de projectgroep online diensten omarmd. Dit lijkt me echt iets voor de cultuurgenieters. Dat je titels niet meteen vindt heb ik vaak meegemaakt: je kunt switchen van bron en dan lukt het vaak wel. Maar mijn ervaring is ook dat Friese boeken er meestal niet in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen