vrijdag 15 mei 2009

Ding 21 Aquabrowser My Discoveries

Op het account van 23 dingen rondgekeken in de catalogus van de OBA. Tags toegevoegd en ook eens gezocht op tags die andere gebruikers hebben toegevoegd. Zoeken op vegetarianism leverde allerlei romans op die volgens mij niks met vegetarisch te maken hebben. Eén van de negatieve kantjes van het zelf tags laten toevoegen? Items aan lijsten toegevoegd en lijsten bekeken. Het valt me op dat er (nog) geen cd's getagt kunnen worden, althans niet de cd's van artiesten waar ik op gezocht heb. Toen maar eens naar Worldcat. De inlogcode staat volgens mij niet goed op de homepage van 23 dingen/sbmf. Je moet de inlogtermen gebruiken die we bij de eerdere dingen gebruikten en niet deze. Worldcat vind ik in lay out heel overzichtelijk. Het zoekt gemakkelijk, maar is vooral toch nog iets voor ons bibliotheekprofessionals. Voor onze gebruikers zitten er voorlopig flinke beperkingen: alles laat zich prima vinden, maar dan wil je iets lenen. Nou vergeet het dan maar. Waar is trouwens de zoek en boek knop? Dat is natuurlijk van de VOB en die heeft weer niets met Worldcat? Ik zoek ook hier op een cd van Candy Dulfer en die is aanwezig in bibliotheken die minimaal 5.000 km van mij verwijderd zijn. Vreemd toch?! Hier zouden meer regionale lagen in moeten zitten. Nee, geef mij maar de Aquabrowser voor onze klanten. In de Aquabrowser Fryslan kun je al een my discovery aanmaken; dat dus maar fluks gedaan. Een lijst gemaakt, tags uitgedeeld, boeken toegevoegd aan mijn lijst. Jammer dat je per exemplaar moet toevoegen. Zoeken op bv moestuin en dan alles aanvinken en in 1x in je lijst zetten zou het nog makkelijker maken. Op mijn blog de widget van Worldcat gezet(ben nu verrukt van het plaatsen van widgets!), helaas is er nog geen widget van de Aquabrowser Fryslan?! Het wachten is nu op de implementatie van de Aquacat.

1 opmerking:

  1. De foute inlogcodes aan Rob Coers doorgegeven. Het zal wel niet alleen bij ons fout in het ding staan.
    Worldcat is voor Nederland gevuld met het bestand van de WSF-bibliotheken 13 onder een knop. Kennelijk zitten daar geen of weinig cd's in.

    BeantwoordenVerwijderen