donderdag 21 mei 2009

ding 22 Bibliotheek 2.0


In het manifest van bibliothecaris 2.0 wordt heel duidelijk dat een gedragsverandering nodig is. Iets wat je niet zomaar bereikt maar waar je blijvend aan moet werken door kleine stappen te maken. Er zijn ons zoveel tools aangereikt die we daarbij kunnen gebruiken. En we moeten van start gaan en niet te benauwd zijn. Het is goed dat de werkgroep digitale dienstverlening nu gaat kijken wat we kunnen gebruiken in onze dienstverlening naar klanten. Want het mag en kan niet bij deze cursus blijven. Ik ben het helemaal met Wilma eens die van mening is dat het begrip openbaar een meerwaarde krijgt als ook gebruikers hun content kunnen toevoegen en meer mee vorm geven aan de openbare bibliotheek in digitale en fysieke termen. Bij een eerder ding was ik al lid geworden van bibliotheek 20 . Ik kijk wel eens rond en lees wat, maar ben zelf nog niet actief. Ik moet er mijn weg echt nog wat ik vinden.
Hier nog eens het statement van librarian 2.0 van Laura Cohen, maar nu via Youtube">

1 opmerking:

  1. Niet te benauwd zijn: dat is volgens mij ook de strekking van het manifest. Ik heb het weer eens opnieuw bekeken en het is weer indrukkwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen