zondag 10 mei 2009

Ding 19 Sociale netwerken




Deze week had ik al een uitnodiging van Groenplaats in mijn mail om lid te worden van Bibliotheek20 ning. Dat heb ik gedaan en daar heb ik rondgesnuffeld en gezocht op namen. Ook in de rest van de provincie wordt er druk geblogd. Ik ben lid geworden van de groep goudklompjes. Ik ben benieuwd of ik het verder wat kan volgen. Zelfs aan het lezen van Ned-Bib mails kom ik niet toe, dus of ik dit bijhoud? Verder heb ik met behulp van de 23dingen accounts diverse sociale sites bekeken. Mijn twee jongste kinderen van 13 en 14 konden niet wachten tot ik bij dit ding was en mochten alvast op Hyves. Hier wordt veel en vaak gebruik van gemaakt. Dat de zoon verkering gevraagd had aan een korfbalteamgenoot was al direct in de wijde (vrienden)omgeving bekend. Ik voel nog niet echt de neiging om me aan te melden; zo sociaal ben ik niet op internet en ik zie er voor mij het nut niet van in. Als ik onze jongere collega's beluister biedt het toch zeker veel mogelijkheden en ik denk dat we hier ook echt wel wat mee moeten als bibliotheek. Ik zie het wel als onderdeel van een totaalpakket wat je met jongeren doet. Je kunt nog zo leuk op Hyves zitten, maar we moeten ze wel iets kunnen bieden wat hen aanspreekt. De site voor ouderen vond ik ook wel erg leuk. Misschien kunnen we daar ook iets mee. Hoe je het went of keert, een groot deel van onze gebruikers zit in deze leeftijdgroep. Facebook vond ik chaotisch en druk en vooral lijkend op een datingsite. Dizzie is leuk en ook gericht op een specifiek thema wat ons natuurlijk aan het hart ligt.Ook hier zijn weer mogelijkheden denk ik om ons te profileren of dit te koppelen aan onze site.

1 opmerking:

  1. Dat onze jongere collega's goede inbreng hebben betreffende Hyves en de bibliotheek vind ik ook. Naar aanleiding van je blogpost ben ik weer eens op de 23 dingen site gaan kijken: ik kende de website sociabel (voor ouderen) nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen